کاربران زیادی با مفهوم ریچ و ایمپرشن در قسمت آمار های اینستاگرام آشنا نیستند. درک تفاوت ریچ و ایمپرشن کار سختی نیست و با خواندن ۲ پاراگراف اول معنای آن‌ها را متوجه خواهید شد. ریچ و ایمپرشن پیج اینستاگرام، فقط در صورتی به شما نمایش داده می شوند که پیج خود را به حالت business profile تییر داده باشید. پس در ادامه به این موضوع اشاره کردیم و در اخر، درباره تاثیر ریچ و ایمپرشن در پیج اینستاگرام تجاری بحث کرده ایم.

دانستن تفاوت میان ریچ و ایمپرشن و افزایش آن می تواند به شما در افزایش فالوور رایگان اینستاگرام کمک کند. 

ریچ (Reach) یعنی چه؟

ریچ یعنی تعداد اکانت هایی که پست یا استوری شما را مشاهده کرده اند.

ایمپرشن (Impression) یعنی چه؟

ایمپرشن یعنی تعداد دفعاتی که پست یا استوری شما مشاهده شده است.

اطلاعات مفید بر اساس تفاوت ریچ و ایمپرشن

در صورتی که عدد ایمپرشن ها را بر تعداد ریچ تقسیم کنیم، میانگین تعداد بازدید هر کاربر را به دست خواهیم اورد.
با این فرمول به شکل میانگین متوجه خواهیم شد هر کاربر چند بار پست مارا دیده است.
این اماری نسبی است و اطلاعات کاملا دقیقی به ما نمی دهد. زیرا احتمال دارد بسیاری از کاربران پست مارا دیده باشند( ایمپرشن) اما روی آن کلیک نکرده و به صفحه پست رجوع نکرده باشند.

با این حال از این عدد به دست آمده خواهیم دانست پست و محتوای تولید شده ما در چه شرایطی است.


منبع مقاله = تفاوت ریچ و ایمپرشن ؛ این دو چه معنایی دارند؟ وب سایت فالووران